Frågor och svar

Här finns svar på frågor vi ofta får från fastighetsmäklare.

Har ni några planerade förändringar av månadsavgiften?

Månadsavgiften höjs normalt vid varje årsskifte. Hur stor höjnigen blir beslutas i samband med fastställande av nästa års budget vid styrelsemöte i november.

Har ni några planerade renoveringar/stambyte?

Den senaste slutförda renoveringen omfattade byte av kall- och varmvattenrör. Arbetet blev klart under 2023.

Föreningen genomför en moderisering av hissarna.

Vad ingår i månadsavgiften?

I avgiften ingår kostnader för gemensamma lån, förvaltning, föreningens underhåll av fastigheterna, skatter, värme, vatten och avlopp, gemensam el, sophämtning, städning av trapphus, trädgårdsskötsel och snöröjning. I varje lägenhet skall finnas bredband som innefattar router och tv-box.

Ett basutbud av TV från Telia och 1000/1000 mbit bredband från Halebop är inkluderat i månadsavgiften. 

Förråd

Till bostadsrätten hör ett vindsförråd och ett källarförråd, numrerade som lägenheten.

Parkeringsmöjligheter?

Parkeringsplatserna finns på kommunal mark och används utan avgift.

Vart skickar vi medlemsansökan?

Medlemsansökan skickas till vår förvaltare Rådstornet, jessica.baneryd@radstornet.se

Kan man hyra garage?

Garagen är köpta genom separat köpeavtal. För att hyra garage får man sätta upp sig på väntelista hos vår förvaltare Aphos. Priset avgörs vid avtal mellan "säljae" och "köpare".

Tomträttsavtal

Föreningens tomträttsavtal sträcker sig till 2035.

Medlemmar 

Föreningen tillåter inte juridisk person som köpare. Medlemmar är de som bor i lägenhet och är registrerade som medlemmar. Delat ägande skall godkännas genom styrelsebelsut i varje enskilt fall.